jag dricker sällan kaffe på jobbet

Men jag gör ju det ändå. Vi har den förmånen att ha en egen kaffemaskin på jobbet. Och då är det väldigt bekvämt att kunna ta sig en latte, cappucino, macchiato eller en espresso. Den gör mer eller mindre alla sorters kaffe, och det kanske man förväntar sig utav en maskin som kostar 140.000. Så det är ju en och annan latte som går ner. Men vi är många som använder maskinen. Så vi har två. En av det lite enklare slaget, den kan man även få varmchoklad ifrån. Men den första maskinen krånglar ibland. Man tycker ju att med tanke på priser borde den fungera. Den vill att man ska fylla på böner eller execute milkwash, för vi kan ju inte ha gammal mjölk i slangarna. Man skulle kunna se felet som handhavande. Det är ju inget fel på maskinen förrän den inte gör kaffet som den ska längre. Men åter till början. Jag drickrer inte svart kaffe på jobbet, jag saknar det. Så när jag dricker det någon annanstans så ser jag det som en lyx och inte som vanligt kaffe.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag dricker aldrig något annant än svart kaffe. Ibland är det helt omöjligt att få en vanlig kopp svart kaffe. Jag var och fikade på NK:s café och när jag frågade efter en vanlig kopp svart kaffe tittade de helt förundrat på mig: "Finns det sådanan som dricker svart kaffe nuförtiden????"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback