Snö Kaos och ögon problem

Är det inte konstigt att så fort det kommer lite snö blir hela Göteborg lamslaget. Nu har det iof inte kommit lite snö utan en hel del. efter att ha kämpat sig fram till busshållplatsen och fått vänta i kylan, så kommer äntligen bussen. Efter ha spenderat 45 minuter på den och det ska tilläggas att det va 5 min gång väg från min lägenhet så får vi äntligen upp farten bara för att busschauffören sedan meddelar att den inte går längre. Inte nog med att det snöade utanför, det snöade även lite lokat inne i bussen. En så kallad inomhus snöstorm, vilket skapade en trevlig stämmning.

Som om det inte skulle räcka med mina problem med att ta mig till jobbet, så börjar mina ögon att bråka med mig. Troligen är det ögoninflamation som har drabbat dom, eller är det mig dom drabbat? Och det är inte min hypokondriska ådra som pulserar. Det rinner och irreretar jag ser ut som en gammal knarkare. Röda och svullna ögon. Jag villa ta en sked och bända ut ögonen för att sedan spola med vatten bakom dom. Men så klart att någon promt skulle hindra mig.

finns det inget gammal husmors knep, typ som att lägg ögonen i blöt under natten eller nått i den stilen.

Jaja jag får väl sova på saken eller nått och hoppas att det bara va en dröm att den hemska snön försvinner och att mina ögon mår bättre. Men troligen kommer det inte att inträffa.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Köp natriumklorid på Apoteket och skölj ögonen. Att plocka ut dem med sked är inte att rekommendera. Ta hellre en gaffel så ploppar de inte iväg någonstans ;-)
Fast pröva Natriumkloriden först.......

Postat av: Emma

Jag håller med om gaffeln :-) Annars var mitt tips gurkskivor. Men det kanske är bättre att lyssna på en sjuksköterska. De brukar veta vad det pratar om :-)
(Jaha, det är såhär du ser ut nuförtiden. JAg minns dig bara som liten skrutt. Vad stooor du har blivit. Du minns antagligen inte mig, men jag är en tant som gick i din syrras klass för 1000 år sedan och litet till :-) )

2007-02-21 @ 23:53:29
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Mummy

Det verkar vara ett släktproblem det har med ögonen,men du skriver väldigt bra tycker jag

2007-02-22 @ 09:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback