Ingen klarar sig utan mig

Ibland är det skönt att känna sig behövd, men det behöver kanske inte gå till överdrift. Jag menar min avdelning på jobbet höll på att gå under bara för att jag ska gå på toaletten. Jag hör från andra avdelningar  att dom har letat efter mig över allt. Bar för att jag går på toaletten jag är borta max 5 minuter och det krisar sig redan. sedan kanske man ska tillägga att jag var den enda som va från ordinarie personal och så va de 2,5 extra. Och det är klart att dom är helt novisa och står villrådiga när det kommer avancerade frågor. Men som sagt det är skönt att känna sig behövd även då om det kanske inte va så konstigt att jag var behövs och efter längtad. Man försöker ju se det possitiva under varje dag. Det är de lilla som gör det stora.

Och med det yrket jag har, (jag arbetar på en telefonavdelning i ett större nyöppnat elektronikvarehus. Utan att avslöja att för mycket.) Är det ju självklart att man får se nya modeller utav telefoner och andra nya produkter. och nu har det kommit 2 st nya mobiler (sonyericsson w880 & k550) som får mig att känna ett visst vill-ha begär. Och alltid är det så att när man köpt en ny telefon eller annan produkt så kommer det ju självklart en snyggare och bättre. Så nu vill jag ha en ny mobil. För min börjar bli gammal. (har redan hunnit ha den i ett halvår.) men sedan vet jag att Apple kommer att släppa en annan telefon i december som gör att det rycker ännumer i den där vill-ha tarmen. Så nu står jag villrådig med vad jag vill, för som det är just nu vill jag hellre ha en ny dator. Men en liten telefon slinker alltid ner det med. Det är som med ett glas gott rödvin "oj, redan tomt, bäst att fylla på!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback