Jag har stulit

Mamma bli inte förskräckt nu. Men jag har stulit. Kanske inget utav värde. Men det är nästan lite som att plagiera. Jag stal denna från min syster, som faktiskt i sin tur hade stulit denna ifrån Emmalexa .

1. pocket/Jag har en blandning utav inbunda och pocket varianter. Men jag föredrar första upplagan utav inbunden.
2. /Tunna eller tjocka? Vad är det? Förr eller senare tar boken slut och det är lika tråkigt varje gång.3. originalspråk Jag läser gärna på originalspråk. Det är inte så avancerat som det låter. Jag läser väldigt mycket engelska böcker. Men det hade varit kul att läsa la vita nouva på originalspråk dvs. italienska.4. Allt för ofta blir det utlänskt. Har inte hittat någon svensk än som jag gillat.5. /Lagerlöf Lagerlöf är ju en klassiker. Och Lindgren lika så. Men Jag ska erkänna att jag inte läst någon itav dom sedan jag va ung. Eller i alla fall yngre.6. soffan/Jag läser där jag får en chans. På bussen, på toaletten, i sängen, i soffan, i solen. Varsom funkar.7.-När som helst det passar mitt hektiska schema.8. Deckare/thriller. Men jag ska erkänna. Mamma håll i dig. Jag har faktist läst en utav min mammas mysrysare något något kärleksdrama jag hittade på toaletten.9. fakta/fiktionJag läser gärna både ock. Just nu är det Holy blood holy grail. Som handlar om tempel riddarna.10. lära/- Både ock.11. framsida/baksida Framsidan.  Det är ju det fösta man ser, näst efter titeln.
12. låna/ Jag köper gärna mina böcker.13. /Jag läser, vet inte när jag ska hinna lyssna.14. /Helt ointressant om inte författaren har lyckats frånga miitt intresse dom 10 första kapitelna så slutar jag läsa vilket sällan är fallet.
15. en åt gången/Jag går gärna in för en om boken är intressant. Men jag kan läsa ett par stycken åt gången.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Din tjuv....;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback