Första Maj

Idag är det första maj. Det gick inte obemärkt förbi. Det börjae bra i alla fall, jag sov ut, gick upp tog en promenad. Fixade lite hemma och sedan bestämde jag mig för att åka til en kompis. Det var då första maj började göra sig påmind. Jag tar vagnen som vanligt och när man kommer till Brunsparken blir man självklart stoppad utav ett demostrationståg. Men jag tog det med ro och tog en promenad i stället. Sedan blev det lite väl varmt så jag tog av mig min kavaj och gick i med den över armen. Och självklart skulle det ju vara då som jag tappade mina solglasögon. Tur är iof att jag nyss köpt ett par nya, men dom va ju ändå mina favoriter. Jaja. Det är bara ett matriellt ting.

Men väl framme, så va det ytterst trevligt. Vi satt och prata lite om resan, och sedan tog ci en lång promenad sunt masthugget och styrde stegen mot en kompis som bor där. Men hon va inte hemma vi fick höra att hon va i slottskogen så vi tog oss dit. Och överaskade henne när hon va ute och gick med sin son och en annan kompis och hennes barn. Mycket trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback