En ny upptäckt

Jag rotade runt i min kyl efter gud vet vad. Och till min stora förfäran får jag se att även min hallonsyltsburk från BOB innehåller 68stycken hallon. Jag blir ju alldeles knollrig. Varför kunde dom inte storpat i 70 hallon eller 100 hallon? Varför nöja sig med 68 stycken? Och åter igen vem räknar dom? naturligtvis är det en maskin som antingen väger dom eller så räknar den hur många hallon som passerar på sekund. Men tänk om det slinker igenom ett extra hallon eller blir ett för lite. Jag ska skriva ett brev till BOB och fråga om deras syn på mitt problem.

Ikväll så ska jag gå på ett launch party för jean paul gaultiers nya parfym. Det ska bli väldigt kul, jag kommer att dofta så gott.

Kommentarer
Postat av: Mummy

Du verkar nästan besatt av antalet lingon och hallon.Jag tror att det vore intressant att vara hallonräknare eller vad tror du

2007-03-30 @ 19:28:54
Postat av: Nicole

Nämen, sådär har jag också tänkt! Senast nu, när jag var och kikade i kylskåpet såg jag att det stod "48 tunna skivor" på paketet med smörgåsskinka. Varför inte 50?! Men det behöver ju inte vara maskiner som väger eller räknar, det kanske är ett medelvärde av alla hallon som fördelas på ett visst antal burkar/paket, men visst är det störande!! Som konsument har man dessutom inte ens en chans att räkna hallonen när de väl är i syltform! Men intressant vore att höra vad BOB har att säga om saken! =)

2007-05-16 @ 23:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback