Det va ett tag sedan

Åter igen har jag försummat min blogg. Och därför ska jag nu rekapitulera lite. Min vinranka som jag köpte förra året börjat slå ut efter att jag hade tagit dem för död och uttorkad. Jag har upptäckt att min lingonsylt innehåller ca 760 st lingon. Vem har suttit och räknat alla dessa? Jag förstår självklart att det är en manskin som har gjort det. Men varför inte skriva ut antal gram i stället? Låter det mer om man säger att det är 760 stycken lingon än att man säger att det är 500gram eller att det är 700gram sylt.

Jag har ett jobb att sköta, så det är bäst att jag återgår till det. kunderna börjar flockas som gamar kring min avdelning nu.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Det sitter säkert en liten asiat och räknar de där lingonen ;)

Postat av: Anonym

haha lite lustigt det där med lingonen faktiskt :)

2007-04-23 @ 10:39:36
URL: http://molli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback