Lördag morgon.

Jag kommer ihåg när man va liten och det va lördag morgon. Man visste att man snart skulle få åka med sina föräldrar och köpa lördagsgodis. Man väntade, och väntade, och väntade. Och tillslut så åkte man iväg med ens föräldrar medans som gjorde sina ärrenden. Och tillslut så åkte vi till den lokala godisäffaren. Det va väl inte så mycket en affär egentligen, det va ett godislager som va fyllt med massa godis. Men nu i ungvuxen ålder så sitter jag här vd min dator med en stor godispåse framför mig som jag köpte igår. Fredagsgodis. Och den påsen har jag knappt rört. Klart jag har ätit ur den. Men nu vet jag bättre än att trycka i mig en massa godis. 

Jag har också för mig att jag brukade vakna tidigare och vara piggare och inte vara lika stel i rygg och nacke. Det kan i och för sig ha något att göra med att jag har mycket på jobbet, och att jag la mig alldeles försent i går. Och nu sitter jag här framför min nya dator som är så färsk att jag fick den häromdagen. Så nu ska jag bara sortera in min musik, mina dokument och mina bilder. Det har jag faktiskt sett fram emot hela veckan. Det får bli mitt "lördags godis".

Kommentarer
Postat av: Mumien

det är väl spännande med att lägga in allt i en ny dator.

2007-07-09 @ 21:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback