Fettisdag.

Fet tisdag eller Fettis dag? Det är en stora frågan. I mångt och mycket är det det senare. Fick lära mig idag att en semla är hela 23 points hos viktväktarna, ska tillägga att bara får intaga 24 points. Inte för att jag har gått på viktväktarna eller skulle behöva. Klart nått kilo skulle man ju gärna gå ner men så är det väl alltid. 

När jag var yngre kunde jag äta semlor från det att dom började tillverkas den 26 december till det att dom slutade göras i slutet av juni. Det blev minst ett par i veckan. Åtminstånde en i veckan. Nu förtiden blir jag lite äcklad av att trycka i mig en hel semla själv. Jag har kanske ätit max 3-4 semlor i år inkluderar den jag åt idag. Bör kanske också tilläggas att jag är inte tjock för att jag åt många semlor i min ungdom.

För att övergå från något till något helt annat. Jag var hos min optiker idag. Jag har varit dom trogna i ca 1000 år. Jo, jag vet att min tidsuppfattningen är, låt oss säga lite skev. Men det är jag med så det jämnar ut sig. Sen att jag känner mig gammal gör ju inte saken bättre. (även då om jag inte är det.) I alla fall. Min syn hade försämrats vilket inte va något jag var direkt förvånad över efter som jag ser suddigare. Kanske lika bra det och slippa se massa fula människor. usch så jag säger. Vart jag ville komma med det var att jag blev kallad pojke vilket gjorde mig lycklig hela dagen. Speciellt efter att varit kund där i 1000 år. Det va den kära optiker assistenten som kallade mig det. Hon har hjäpt hela min familj så man kan verkligen säga att hon känner mig.

Något som jag är väldigt bra på det är att prata mycket om inget. Jag kan prata så att öronen blöder i det här fallet skriva så att ögonen blöder. Därför kommer jag att sätta punkt för i dag. God kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback