Ett besök hos min syster

Min dag har varit låt oss säga händelserik. Vi tar det från början. Jag hälsade på mina föräldrar som bor lite avsides från mig, jag i Göteborg och dom en bit bort typ 2mil eller så. En lagom bit, som ett armlängds avstånd. Fungerar jätte bra. Jag blir upphämtad inte innan 11.45 (som va den eventuella tiden till en början) utan blev upplockad 45 minuter senare. Hem till mina föräldrar, äta lunch, titta på mammas nya film hon har låtit göra, en film som är en kopiering utav alla gamla super 8 filmer som min mormor hade filmat. Ganska kul att se sin mamma bada eller ta emot paket från tomten.

Sedan äta, Couscous, inget ovanligt för världsvana mig. Men en helt ny erövring för mina föräldrar som annars helst inte äter annat än potatis, visst makaroner kan gå bra. Ris om det måste. Typ. Dom tyckte att denna upplevelse va ganska smärt fri och kan tänka sig att äta det igen.

Sedan åka till min syster, via ikea i kållered. fast dom skulle inte handla nått. I alla fall eventuellt inte handla nått. Dom gick där ifrån med en ny lampa, och jag gick där ifrån med nya ljus både glödlampor, doftljus och stearinljus, ljus i alla dess former. Och framför allt nya rödvinsglas. Mycket bra.

Sedan anlända till syster. I dörren möts man utav den bedårande minsta syster dotter i för nattlinne, hon tyckte att det va bra så. hon ville ha det. Hon är underbar, låt henne alltid vara lika charmig, men jag tvivlar inte. För hennes två år äldre syster minst lika underskön, (hmm...inget bra ord.) och minst lika charmig. Det är lika kul när man kommer dit, för min svåger, min systers man är mycket händig, som en hel karl. han renoverar deras hus, alltid lika kul att se det förändras, lite som fin fem fel. Och min syster som blivit erbjuden ett nytt jobb (förstod inte riktigt vad) men det blir säkert jätte bra. Jag är lika stolt för det. Efter en trevlig fika var det hemgång. Hmm.. vet inte vart jag vill komma med detta! Bästa jag avslutar innan jag svamlar vidare i vanlig ordning.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Ja ibland är det verkligen finn fem fel i vårt hus.Idag sitter det största felet framför datorn (jag) för felet är att jag borde lagt mig för länge sedan, är görtrött idag. Var inte ledsen för att du inte förstod det där med jobbet, det gjorde knappt jag heller ;-). Vi får se hur det löser sig som han sa som sket i Valhalla.......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback