En torsdag

En dag som alla andra kan tänkas. Eller det tänkte i alla fall jag när jag satt på busshållplatsen vid halv 8 i morse. Men när man sitter där i all sin ro och varvar mellan att läsa morgon tidningen och se så att inte bussen kommer (må gud förbjuda) i tid för en gång skull. Vad får man se om det inte va bussen. Så va det i alla fall Leif "Loket" olsson som kom körandes i sin nytvättade svarta honda civic. Vilken start på dagen, jag som bara trodde han körde volvo, men ack vad jag bedrog mig. Bussen kommer bara så där lite lagom sent.
Min bussresa till mitt jobb ska enligt tidtabellen (som man heller aldrig tycks kunna lita på) ta 35min. Men det har nog aldrig hänt. Jag tror att västtrafik ibland är lite väl optimistiska när dom gör dessa tabeller.

Dagen förflyter sakta på jobbet även då om jag började lite tidigare så fick jag sluta lite tidigare. Vilket jag va väldigt glad för. Så efter jobbet tog jag mig hem till min bästa vänsom håller på att renoverar sin lägenhet. Jag va bara tvungen att stilla min nyfikenhet och se vilka framsteg som han skridit fram. Inte mycket men lite grann. Han höll som bäst på att skrapa bort ett par lager av kalkfärg och målafärg från sin stucka tur när jag klampar in genom dörren. En snabb kaffe där och sedan till gymmet och vara hurtig. Jag kände mig tvungen att träna lite extra för den glass jag ånjöt i solen men några kollegor.

Nu inväntar jag CSI Miami. Men det är efter snack på hocky. Inte ens den kan hålla tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback